Yahoo Suport Smokers Login                          
smokers acasa smokers club smokers produse smokers personalizare smokers parteneriat despre zippo smokers smokers contact



BRICHETA ZIPPO


Despre Zippo ™

Bricheta Zippo este o brichetă reîncărcabilă, de metal, creată de Zippo Manufacturing Company. De la apariţia primei brichete Zippo, în 1932, au fost fabricate peste 400 de milioane de brichete, în zeci de mii de modele. Sunt adesea colecţionate de către persoane din întreaga lume, Zippo Manufacturing Company estimând numărul colecţionarilor la peste 4 milioane doar în Statele Unite.

Logo-ul firmei este "The Name in the Flame".

Modele brichete ZIPPO

Încă din perioada celui de-al Doilea Război Mondial, utilizatorii de Zippo au început să inventeze o multitudine de trucuri ce pot fi realizate cu brichetele, incluzând numere de prestidigitaţie, diferite metode de aprindere, de "reînviere" a flăcării etc., disponibile pe unul dintre cele mai cunoscute web-site-uri de încărcare şi vizualizare a conţinuturilor video, YouTube.

ISTORIC

Fondatorul companiei Zippo este George G. Blaisdell, aceasta fiind situată în oraşul american Bradford, districtul Pennsylvania. Prima brichetă a fost creată într-un garaj, după un model similar, austriac. Modelul a fost patentat la 3 martie 1936. Brichetele Zippo au devenit populare în Armata Statelor Unite, în special în timpul celui De-al Doilea Război Mondial, când, după cum se afirmă pe site-ul companiei, Zippo a încetat să mai fie fabricată, o perioadă, pentru pieţele de consum, brichetele fiind destinate exclusiv armatei americane. În prezent se regăseşte în dotarea standard a fiecărui soldat. Preţul de vânzare recomandat de Zippo Manufacturing Company variază între 12,95 şi 8.912,58 dolari, în funcţie de material şi raritatea modelului. Primele brichete Zippo aveau un preţ de vânzare de 1,95 dolari, în condiţiile în care în anul 1932 Statele Unite se aflau în plină criză economică ("The Great Depression"), iar suma în cauză ar fi putut asigura hrana pentru o întreagă familie.

În anul 2001, conform revistei IUP din toamna lui 2003, un model de Zippo datând din anul 1933 a fost vândut pentru suma de 18.000 de dolari, în Tokio.

În anul 2002, Zippo Manufacturing Company a achiziţionat o brichetă pentru suma de 12.000 de dolari, aceasta fiind expusă în muzeul propriu.

DENUMIREA DE "ZIPPO"

Numele brichetei provine, pur şi simplu, de la faptul că inventatorului îi plăcea cum sună cuvântul "zipper" - "fermoar", în engleză.

DATAREA BRICHETEI ZIPPO

De la mijlocul anului 1950, brichetele Zippo au început să fie marcate cu anul fabricaţiei. Prima codificare presupunea folosirea punctelor, pentru a marca anii.

Datare ZIPPO

Între 1966 şi 1973, punctele au fost înlocuite cu linii verticale (|).

Între 1974 şi 1981, codul conţinea bare înclinate înainte (/).

Între 1982 şi iunie 1986, acestea au devenit bare înclinate înapoi (\).

Din iulie 1986, firma a început să folosească grupuri de coduri care indicau atât anul, cât şi luna fabricaţiei. În partea de jos a brichetei, în stânga, precum şi în interior, era gravată o literă de la A la L, care desemna luna, după regula simplă A=ianuarie, B=februarie, C=martie... L=decembrie. În partea dreaptă, o cifră romană arăta anul în care bricheta fusese turnată, începând de la cifra II, care reprezenta anul 1986. Astfel, o brichetă gravată "B VII" era creată în luna februarie a anului 1991.

În anul 2001, Zippo Manufacturing Company a modificat din nou sistemul de codare, înlocuind cifrele romane cu cele arabe, datorită uşurinţei de folosire. În acest fel, marcajul "H 07" indică luna august 2007.

Neînţelegerea completă a sistemului de datare a unei brichete Zippo a dus la apariţia unui mit oarecum comic, conform căruia cu cât litera era mai apropiată de începutul alfabetului, cu atât bricheta era mai valoroasă. C era mai bună decât D, E, F şi aşa mai departe, iar A era cea mai "bună", brichetele fabricate în luna ianuarie a fiecărui an devenind, astfel, mult mai căutate.


bricheta zippo


GARANTIE

Bricheta Zippo este recunoscută pentru garanţia pe viaţă pe care o acordă compania. Aceasta înseamnă că dacă o brichetă se strică, indiferent cât de veche este sau câţi proprietari a avut anterior, Zippo Manufacturing Company o repară gratuit sau o înlocuieşte cu una nouă gratuit. Singura parte care nu se supune acestei garanţii este finisajul exterior.

Datele de contact ale Departamentului Reparaţii din Statele Unite:
Zippo Manufacturing Company
33 Barbour Street
Bradford, PA 16701
(814)368-2700

Pentru a veni în sprijinul clienţilor europeni, Zippo Manufacturing Company a înfiinţat, relativ recent, un centru de reparaţii şi în Germania:

Zippo Manufacturing Company
Groendahlscher Weq 87
D-46446 Emmerich am Rhein.

Atentie insa! Garantia pe viata se refera exclusiv la partea mecanica a brichetei, finisajul exterior nefiind supus acestor termeni.

ATENTIE LA DUPLICATE!

La fel cum au procedat şi cu alte produse de top, chinezii s-au implicat activ în copierea brichetelor Zippo şi editarea unor variante mult mai ieftine, dar incomparabil mai slabe calitativ. Duplicatele chinezeşti au cunoscut, însă, o evoluţie cel puţin interesantă. Dacă la început diferenţa era vizibilă de departe, iar calitatea gravurilor nu lăsa urmă de îndoială asupra provenienţei (cu toate că bricheta copia integral marcajul şi sistemul de codare a datei fabricaţiei), în prezent industria brichetelor chinezeşti care imită Zippo s-a dezvoltat atât de mult încât au apărut tehnologii performante de fabricare, iar duplicatele au fost înregistrate sub nume proprii, dintre care cele mai cunoscute sunt Star, Jintai, Victory ş.a.

Gravurile sau plăcuţele aplicate au detalii din ce în ce mai finisate, astfel încât mulţi preferă achiziţionarea uneia chinezeşti, pentru un preţ de aproximativ 10-20 de ori mai mic, dar aproape la fel de frumoasă ca şi un Zippo original. Diferenţa vizibilă este reprezentată de grosimea carcasei, cele chinezeşti fiind destul de groase, fapt care afectează atât masa brichetei, cât şi click-ul pentru care a devenit faimoasă bricheta Zippo - sunetul este mai înfundat şi mai scurt, nu atât de cristalin ca şi cel original. De asemenea, în prezent brichetele chinezeşti sunt ştanţate cu denumirea firmei proprii, nu reproduc marcajul Zippo Manufacturing Company şi, evident, nu beneficiază de garanţia pe viaţă.